Az információkeresés, a vásárlás előtti tájékozódás az interneten a leggyakoribb tevékenységek közé tartozik, ezért nem mindegy, hogy vállalkozása milyen kulcsszavakra és hol jelenik meg a keresők találati oldalain. Cégünk a stratégia megtervezésétől a teljes körű kampány menedzsmentig segít a legköltséghatékonyabb internetes megjelenés elérésében.

CSAK OKOSAN…

A DigiScience keresőmarketing szolgáltatása túlmutat a hirdetések elhelyezésén és a hirdetési fiókok kezelésén.

Az általunk kezelt kampányok első lépése a helyzetelemzés és a stratégiai tervezés. Van olyan vállalkozási forma, ahol a felkapott szavak az erős verseny miatt nem jövedelmezőek, vagy éppen olyan, ahol néhány száz kulcsszó helyett a több ezer kulcsszó hozza a várt eredményt. Ugyanígy, egyes termékek vagy kampányformák esetén weboldalakon is érdemes hirdetni a keresők találati oldalai mellett (vagy akár helyett). A jó stratégia előre eldöntheti hogy a befektetés megtérül-e (vagy sem).

Második lépés a megfelelő kulcsszavak kiválasztása. A vállalkozások az esetek többségében jól ismerik a saját üzletüket, tudják mely szavakból érdemes kiindulni. Azonban a versenytársak által használt kulcsszavak, valamint azok a kapcsolódó szavak, amelyekre a vevők keresnek, szintén részét képezik a kampánynak. Az élet sokszor szolgál meglepetésekkel. Sikeresek lehetnek egyes szókombinációk vagy esetleg eddig nem ismert kulcsszavak. Kiderülhet, hogy az eddig fontosnak hitt kulcsszó nem is olyan keresett, ellenben van amelyre sokkal több keresés indul az interneten.

A harmadik lépés a hirdetési szövegek, szövegvariációk elkészítése. A hirdetési rendszerek lehetőséget adnak arra, hogy sok hirdetési üzenet szülessen, és folyamatosan csiszoljuk, optimalizáljuk a szövegeket, míg végül a leghatékonyabb variációkkal futtassuk a kampányt.

A negyedik utolsó lépés a folyamatos monitorozás, konverziókövetés, website elemzés, valamint a kapott eredmények alapján a szükséges változtatások elvégzése. A Google AdWords (Google Analitika modulja) segítségével feltérképezzük, hogy a látogatók mit csinálnak a weboldalon. Megvizsgáljuk, hogy mely kulcsszavak, mely hirdetési szövegek hozzák a legtöbb értékes látogatót, illetve ahol meghatározható, mely hirdetési variációk termelik a legtöbb nyereséget. A weboldal optimalizáló modul segítségével kielemezzük, hogy milyen elrendezés, külalak, struktúra hozza ki a legtöbbet az adott weboldalból.

Keresőmarketing

Google AdWords

Tapasztalataink szerint a leghatékonyabb. Magyarországon (és a világban is) a leggyakrabban használt kereső. A keresések találati oldalain jelentetünk meg keresőszavakhoz kötött hirdetéseket. Ez azt jelenti, hogy csak azoknál a kereséseknél jelenik meg a hirdetés, amelyeket előre megadtunk. A Google rendszere már régen túlmutat az “egyszerű” keresőkben való hirdetésen.

A rendszer alkalmas arra (és külön kezelhető, értékelhető és licitálható), hogy a keresők találati oldalai (SERP) mellett egyéb weboldalakon is megjelentessen hirdetéseket a hirdető. Ezek lehetnek a Google saját tulajdonú oldalai (például Gmail, YouTube, stb), vagy a hirdetési rendszerében (AdSense) szereplő weboldalak. Az un. Tartalmi Hálózatban a szöveges hirdetések mellett elhelyezhetők banner és video banner hirdetések is.

TARTALOM MARKETING

Egyetlen keresőmarketing kampány sem működik hatékonyan, ha az oldalunk nem alkalmas az érdeklődők kíváncsiságának felkeltésére és/vagy a bennük felmerülő kérdések megválaszolására.

A keresőmarketing bonyolult és egyre bonyolultabb?

Igen. És nem. Egy néhány kulcsszavas hirdetés elindítása ma sem egy komplikált feladat, de komolyabb (havi százezres nagyságrendű) büdzsék esetében már nagyon nem mindegy, hogy milyen keresőmarketing stratégiát alkalmazunk. És hogy egyáltalán van-e stratégiánk. Senkit nem beszélünk rá feleslegesen kampánymenedzser alkalmazására, ha a büdzsé és a feladat komplexitása ezt nem indokolja. Létezik egy (na jó, néhány…) kulcsszavas hirdetés is, ami hatékonyan működik.

A keresőmarketing komplex rendszere